FOTO: Veshjet misterioze të shekullit të 18-të që zbulojnë një të vërtetë tronditëse

0
82

Historia e Amerikës Latine koloniale është ajo me të cilën bota nuk është e njohur – megjithatë një ekspozitë e re në Muzeun e Artit Blanton përdor paraqitjen vizuale të veshjeve dhe tekstileve në një përpjekje për ta korrigjuar atë.

Pëlhura e pikturuar: Moda dhe rituali në Amerikën koloniale Latine përqendrohet në vitet 1700, një kohë kur Spanja po shtrëngonte kontrollin e saj në territoret e saj përballë rritjes së ndikimit francez.

Pikturat Casta të paraqitura në ekspozitë, të cilat e kanë marrë emrin e tyre nga sistemi i kastave që autoritetet spanjolle shpikën për të përcaktuar një hierarki të racës, janë veçanërisht tërheqëse.

Të krijuara në seri, me një panel të vetëm me shumë imazhe të rastësishme, pikturat kishin për qëllim të ilustrojnë diversitetin e etnive që jetonin në rajon dhe racat e përziera që rezultuan nga bashkimet e tyre.

Ato zbulojnë ekzistencën e një popullsie të larmishme racore dhe të integruar, shtrirja e së cilës mund të befasojë audiencën bashkëkohore, ndërkohë që ngre pyetje në lidhje me qëndrimet moderne ndaj racës dhe racizmit.

Pushtimi spanjoll i asaj që sot është Meksika dhe komuniteteve përreth saj në shekullin e 16-të pati një efekt shkatërrues në strukturën sociale të rajonit. Pushtuesit imponuan kulturën e tyre dhe treguesit e tyre të klasës shoqërore, ndërsa në të njëjtën kohë përpiqeshin të konvertonin popullsinë indigjene në katolicizëm.

Sindikatat midis grave indigjene dhe burrave spanjollë – disa të detyruar, disa konsensuale – dhe migrimi i detyruar i zezakëve të skllavëruar nga Afrika Perëndimore rezultoi në një bashkëjetesë multietnike të cilën autoritetet e përcaktuan dhe e kontrolluan nëpërmjet sistemit kasta.

Subjektet e pikturave janë të veshura me veshjet që u lejohej të mbanin sipas vendit të tyre në hierarki, një kufizim që synon të ushtrojë kontrollin social dhe ekonomik mbi popullsinë.

Aq të shqetësuar ishin spanjollët për përzierjen e racave, saqë në 1776 ata nxorën legjislacionin që shtrëngonte martesat me raca të përziera.

Megjithëse pikturat Casta shpesh duket se i kufizojnë subjektet e tyre në një pozicion që sfidohej në realitet. Disa piktura gjithashtu duket se sfidojnë vetë kufizimet. Në De Lobo y Negra, Chino, një burrë me dy raca shihet duke punuar si rrobaqepës, një pozicion që teorikisht do t’i ishte mohuar sipas racës së tij.

Janë këto kompleksitete dhe kontradikta e asaj që portretizojnë i bëjnë pikturat e Casta-s një burim historik kaq të vlefshëm dhe magjepsës.